dinsdag 27 december 2011

De look van websites


Iedereen heeft de voorspelde vijftien minuten faam (of toch aandacht) gehad bij het presenteren van de artikels. Zo gaf ik een presentatie over de lay-out van websites, voornamelijk bedrijfswebsites dan. Een snelle controle toonde dat de tendensen die door Scott Jones al werden opgemerkt in 2006, in 2011 waren uitgegroeid tot standaarden voor de industrie. De telegramversie: Een homepage is maximaal één scherm groot, er is een zoekfunctie (rechtsboven), navigatie gaat via horizontale tabs en de focus van de pagina is een (aanklikbare) afbeelding. Een recente trend is de link naar SNS op bedrijfswebsites.


Aanvullende wetenschappelijke artikels zijn amper te vinden over het onderwerp. Websites waarop staat hoe je een pagina moet opbouwen zijn er echter wel. De beste is (naar mijn mening)  How To Develop A Homepage Layout That Sells. Kijk ook uit naar de basic card sorting die wordt gedaan voor de verdeling van je inhoud!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten